domů / Aktivní životní styl / Výživa pro mozek
join.booking.com

Výživa pro mozek

Výživa pro mozek

organizace lidského mozku je mnohonásobně dokonalejší než ty nejdokonalejší počítače a ke své činnosti potřebuje nemalé množství „krmiva“. Hmotnost mozku představuje cca 2% hmotnosti celého těla, ale jeho spotřeba energie je asi 20% z energie denně získané z potravy. Nestačí mu jen kalorie ale ke své optimální funkci potřebuje mozek určité druhy „paliva“.

Čerstvá zelenina a ovoce je vždy dobrou volbou pro tělo i pro mozek. Například brokolice obsahuje složité látky, které chrání buňky před volnými radikály. Kromě toho obsahují všechny zelené rostliny kyselinu listovou, která zvyšuje výkon mozku a podle některých studií může být i prevencí před demencí a Alzheimerovou chorobou. Přidáme-li k zelenině dobrý olivový, lněný, řepkový nebo bodlákový olej, působení kyseliny listové se ještě zesílí.


Image by congerdesign from Pixabay

Zásobárnou vitámínu B jsou vlašské ořechy a avokádo. Banány nám dodávají ještě horčík, draslík a fosfor,  po nichž nám myšlenky jen sviští. Tmavé ovoce, jako borůvky, ostružiny a černý rybíz zlepšuje přenos informací mezi nervovými buňkami v mozku.

psali jsme také:  K A M E L I E – zimní růže

Cukr je pro mozek  dodavatelem energie, který se však rychle spotřebuje.Vhodnějším dodavatelem energie jsou komplexní uhlohydráty, např. luštěniny a celozrnné pečivo, brambory, ap., které tělo pomalu přeměňuje na cukr.

 

Nepostradatelné jsou pro mozek také česnek, cibule a pórek, které  se starají o dobré prokrvení a chrání cévy před ucpáváním usazeninami.

 

Mořské ryby jsou zdrojem Omega3 mastných kyselin a jódu. Omega-3 mastné kyseliny jsou důležité pro správnou funkci mozku, nervového systému a buněčných membrán. Hrají roli v prevenci kardiovaskulárínch onemocněních, cukrovky a dalších chorob. Nejvíce těchto kyselin obsahuje losos, ančovičky, makrely a také pstruh duhový ze sladkovodních ryb. Dokonce Fakulta rybářství a ochrany vod ve spolupráci s Blatenskou rybou a Institutem klinické a experimentální medicíny vyvinula technologii chovu kapra se zvýšeným obsahem omega 3 mastných kyselin, tak se můžeme těšit na domácí super zdravou rybu.


Image by Shutterbug75 from Pixabay

Omega3 kyseliny obsahují také rostlinné produkty – oleje, lněná semínka, chia semínka, vlašské ořechy …..

 

Náš mozek také ocení, když budeme hodně pít, vedle vody také zelený čaj, budeme se hodně pohybovat, což kromě lepšího prokrvení a zásobení kyslíkem, podporuje uvolňování hormonu štěstí – endorfinu.

 

Je samozřejmě ještě celá řada dalších pro mozek důležitých potravin, ale budeme-li se držet alespoň těchto základních doporučení, svému mozku velice prospějeme.

 

promo image: Image by TeroVesalainen from Pixabay

About Redakce Magazínu Twitto

Redakce Magazínu Twitto
Jsme malý magazín pro každého kdo si rád čte o běžných věcech. Většina článků jsou naše osobní zkušenosti, zážitky a myšlenky. Chcete-li se zapojit a napsat si také nějaké článek, rádi vám ho u nás zveřejníme. Jsme politicky nestranní, nezaujatí a nechceme probírát ožehavá témata, ale publikovat články, které budou hezké, příjemné a udělají radost a třeba někoho inspirují ať už k cestování, vaření nebo v módě či sportu. Přejeme vám hezký pobyt na našich stránkách. Redakce magazínu twitto.cz

Také by vás mohlo zajímat

Čeho se vyvarovat při prvním sexu s novým partnerem

Čeho se vyvarovat při prvním sexu s novým partnerem Jste čerstvě zamilovaní a nemůžete ze sebe …

Napsat komentář

úspěšně jste se zaregistrovali do newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Souhlas se zpracováním osobních údajů GDPR