domů / Náš svět / Triky obchodníků. Jak nenaletět
join.booking.com

Triky obchodníků. Jak nenaletět

Triky obchodníků. Jak nenaletět

Určitě jste si někdy říkali, proč je ta hudba v kavárně příliš nahlas. Nebo že je hezké dostat slané křupky zdarma na stůl. Ale je to opravdu vše jen proto, že nás mají obchodníci a restauratéři rádi? Většinou je to promyšlená obchodní taktika, abyste utratili více peněz, než jste chtěli.

Slané křupky na stole

Je to naprosto jednoduché. Bar, kavárna či restaurace vám nechce dát nic zdarma. Přesto, že tam ty slané křupky zdarma jsou. Ale po slaném máte větší žízeň a díky tomu si objednáte další pití. A to nejlépe pivo, nebo předraženou vodu. A tím vydělají daleko více peněz než to, že vám dají zdarma křupky.

Hlasitá hudba v kavárně či obchodě

Další pěkný trik. Je to marketingový tip, který celkem funguje. Nemusím ani vysvětlovat, proč běží před vánocemi všude vánoční koledy. Není to jen proto, aby obchody navodili vánoční atmosféru, ale aby vás naladili na nákup dárků.

také jsme psali: Geniální afroamerická matematička zemřela 24. 2. 2020 ve 101 letech.

V kavárně hraje hudba, nejen kvůli tomu aby vás neslyšeli u druhého stolu, o čem si povídáte. Ale díky tomu vydržíte déle a zřejmě i více vypijete. Představte si, že by bylo v kavárně či restauraci úplné ticho a vy měli pocit, že co si řeknete, slyší všichni kolem vás. Opět to má další efekt! Čím hlasitěji mluvíte, tím více vám vyschne v krku a opět si dáte další drink.

Obchody, které chtějí prodávat specifické zboží, také pouštějí speciální hudbu pro naladění atmosféry. Obchod pro mladé s výstřední módou nebude hrát Bacha, ale popovou muziku, která je tam udrží daleko déle.

Ve výšce očí

Nejjednodušší trik, který používají obchodníci hlavně při prodeji potravin. Ve výšce očí najdete drahé zboží, nebo takové, které chce obchodník co nejrychleji prodat. Také za to dodavatelské firmy platí velké peníze, abyste viděli nejdříve právě to jejich zboží.

Slevy jen do pondělí

Co nás přinutí změnit značku potravin, pití či alkoholu? Samozřejmě slevy. Je to marketingový nástroj jak nás dostat do určitého obchodu. Navíc slevy mají určitou platnost a to nás nutí nakoupit, abychom nepřišli o lepší cenu. Díky tomu také mnohdy nakoupíme daleko více zboží ,než jsme měli na nákupním seznamu. Ale nekupte to, když je to tak levné! A na to obchodníci spoléhají. Levnější mléko, ale mnohem dražší chléb a jsme tam, kde jsme byli, a přesto máme pocit, že jsme ušetřili díky slevě.

Omezená či limitovaná nabídka

Funguje to podobně jako zlevněné zboží. Obchodníci nám chtějí dát pocit, že je třeba rychle jednat než se zboží vykoupí. A proto také často toto zboží nakupujeme. Ale dost často tato akce není zárukou kvalitního či potřebného zboží. Obchodník takovou nabídkou vás chce dostat do stresu, kdy je rozhodování méně kvalitní, než když máte možnost o tom do detailu přemýšlet. A tak prodá daleko více zboží.

Velké nákupní košíky

Do obchodu chodí mnoho lidí s nákupním košíkem. Ale uvědomili jste si někdy, jak jsou velké? Do velkého košíku se vejde mnohem více nákupu. Další jednoduchý trik, který si často neuvědomujeme. Dnes již téměř nevidíte ruční malé košíky, které se dříve používaly.

Dokonalé světlo

Všimli jste si někdy, že vaše nové kalhoty vypadaly ve zkušební kabince daleko lépe, než když jste si je na sebe vzali doma? Ano i světlo, které v obchodech je, slouží, aby nás nalákalo. V kabinkách je takové světlo, aby téměř každý kus oblečení vypadal dobře.

 

Image by Photo Mix from Pixabay

About Redakce Magazínu Twitto

Redakce Magazínu Twitto
Jsme malý magazín pro každého kdo si rád čte o běžných věcech. Většina článků jsou naše osobní zkušenosti, zážitky a myšlenky. Chcete-li se zapojit a napsat si také nějaké článek, rádi vám ho u nás zveřejníme. Jsme politicky nestranní, nezaujatí a nechceme probírát ožehavá témata, ale publikovat články, které budou hezké, příjemné a udělají radost a třeba někoho inspirují ať už k cestování, vaření nebo v módě či sportu. Přejeme vám hezký pobyt na našich stránkách. Redakce magazínu twitto.cz

Také by vás mohlo zajímat

Laboratoř, která nesmí testovat přišla s novými testy a dává je zdarma k dispozici !

Laboratoř, která nesmí testovat přišla s novými testy a dává je zdarma k dispozici ! Laboratoř Tilia …

Napsat komentář

úspěšně jste se zaregistrovali do newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Souhlas se zpracováním osobních údajů GDPR