Booking.com
domů / Podnikání / Kolik stojí založit internetový obchod?
join.booking.com

Kolik stojí založit internetový obchod?

Kolik stojí založit internetový obchod?

Chcete začít podnikat na internetu a zvažujete zřízení internetového obchodu a zatím nemáte představu kolik vás to bude stát?

Dneska se vám pokusím ukázat příklady z vlastní zkušenosti, které jsem sama vyzkoušela.

Kalkulace investic je velice důležitá a vy byste měli mít jasnou představu kolik budete muset vložit peněz dříve, než se prodá první produkt.

Internetový obchod jako každý jiný obchod zahrnuje mnoho faktorů, které je třeba ještě před samotným započetím naplánovat. Chce to mít jasnou vizi se kterou se budete rozhodovat jak nový obchod postavit a co by měl vše obsahovat a jestli bude možné do budoucna obchod rozšířit.

V tomto krátkém článku si ukážeme jak si vypočítat přibližnou cenu, kterou budete muset investovat do internetového obchodu.

Ještě než začneme, tak je nutné říci, že je potřeba abyste si stanovili funkce, které bude obchod umět. Tedy jaké produkty chcete prodávat, jak za ně bude zákazník platit, jak budete řešit dopravu, jestli bude nutné propojit obchod s EET či ekonomickým softwarem.

Porovnáme si také možnosti woocommerce, díky které si postavíte obchod  od začátku sami a na druhé straně pronájem internetového obchodu, který si můžete jen upravit.

Zde jsou body, které si probereme:

  • Náklady na hostingové služby a jaké zvolit
  • Platební brány
  • Náklady na design
  • Náklady na rozšiřující moduly

 

Pro tvorbu internetu existuje mnoho různých platforem, které můžete využít nebo si internetový obchod jednoduše pronajmout. Příkladem platformy je například celosvětový Shopify, český ShopTet.cz , eshop-rychle.cz , inshop.cz a mnoho dalších. Ale my se budeme držet v tomto článku Woocommerce

  1. Náklady na hostingové služby

 

Woocommerce je jeden z nejoblíbenějších platforem pro tvorbu internetových obchodů a pohaní tak statisíce malých i velkých obchodů na světě.

Platforma woocommerce je zcela zdarma a můžete si jí tak nahrát bez obav dalších nákladů. Můžete tak vytvořit kolik internetových obchodů budete jen chtít. Ale samozřejmě každá platforma má své výhody i nevýhody.

Vůbec na začátek budete potřebovat doménové jméno a hostingové služby a také SSL certifikát. Vše můžete pořídit například u Active24.cz , která poskytuje i instalaci jedním kliknutím a tím vám odpadne starost s nahráváním softwaru na server.

Doména stojí zhruba 250 Kč včetně DPH pokud budete využívat koncovky  .cz a hosting s neomezeným prostorem pro soubory, wordpressem a SSL certifikátem zhruba 750 Kč ročně.

Můžete se to na začátek zdát jako malá částka, ale budete jí platit každoročně a nakonec zjistíte, že i tato položka se může projevit ve vašich nákladech.

Doporučuji Active24.cz z jednoho prostého důvodu a to je bezstarostné nastavení serveru pro woocommerce a není nutné mít znalosti v oblasti nastavování serveru.

Je možné, že vaše firma bude růst a obchod bude potřebovat větší zabezpečení a lepší funkce hostingu a tady začínají narůstat i náklady s tím spojené. Proto je dobré mít kvalitního partnera, kterým rozhodně Active.cz je.

Jaké jsou výhody vlastního hostingu a softwaru?

  • Máte naprostou svobodu v množství prostoru, který budete pro server využívat
  • Můžete ušetřit spoustu peněz za něco, co nepoužíváte. Tedy pracovníci firmy, která zajišťuje hosting vám pomohou nastavit ideální hosting
  • Můžete prodávat neomezené množství produktů a nemusíte platit žádné měsíční poplatky. Mnoho obchodů, které si pronajmete, má například omezený počet produktů, emailů a mnoho dalšího za určitou cenu. To u vlastního hostingu a softwaru nemusíte řešit. Tady je příklad pronájmu obchodu ještě než začnete prodávat viz. Obrázek (příkladem omezení je balíček kdy můžete mít pouze 100 produktů, pouze tři emaily a za to vše zaplatíte ročně zhruba 5000 korun)

 

Tedy si shrneme ceny:

woocommerce Pronájem obchodu
Neomezený hosting  750 Kč

Doména  250Kč

Software 0 Kč

Omezený hosting

Cena domény 250 Kč

Pronájem softwaru

Stále nic nepatří vám

Celkem 1000 Kč ročně. Základní investice. Celkem 5000 Kč ročně. Základní investice pro malý obchod

 

  1. Platební brány a jak na ně

 

Než se rozhodnete, jak bude příjímat platby v internetovém obchodě, je třeba si uvědomit, že mnoho platebních metod je zpoplatněno a společnosti si účtují i několik procent z provedené transakce.

Ve woocommerce je již v základním nastavení možnost zvolit platby přes platební bránu paypal.com, převod na bankovní účet, platba na dobírku a platba při osobním odběru.

Pokud budete potřebovat širší škálo platebních metod bude nutné pořídit zásuvný modul, který vám poskytne propojení s provozovatelem platební brány jako je například PayU, který je v čechách velice populární a umožňuje zákazníkovi mnoho druhů platebních metod. Například o PayU a poplatcích se můžete dočíst přímo na jejich stránkách zde… https://www.payu.cz/platebni-metody   a navíc plugin vás bude stát zhruba 1000 kč pro propojení woocommerce s PayU.

Příkladem je poplatek u PayPal a dalších světových provozovatelů Eshopů

  • WooCommerce: PayPal nebo Stripe – 2,9% + 0,30 $ za transakci
  • Shopify: Shopify platby – 2,9% + 30 ¢ | Další 2% na transakci pro platební brány třetích stran
  • BigCommerce: PayPal nebo Stripe – 2,9% + 0,30 $ za transakci

Alepon tak získáte představu, kolik vás každá platba zákazníka kartou bude stát. proto stojí za zvážení pro začínající menší obchod platbu na dobírku a navíc tím nebudete muset napojovat internetový obchod na EET.

Můžete si také vybrat z platebních bran, které nabízí přímo woocommerce, které najdete zde… https://woocommerce.com/product-category/woocommerce-extensions/payment-gateways/  viz obrázek.

 

  1. Náklady na design

Nemusím připomínat, že zákazník nakupuje očima a musíte ho zaujmout hned v první vteřině jinak z vašeho obchodu odejde, dříve než se podívá na produkty a ceny, které nabízíte.

Proto je třeba velice dobře zvážit, jak bude váš obchod vypadat. Doporučuji, aby obchod byl co nejjednodušší, přehledný a měl pěkný design.

Dnes záleží na jednoduchém ovládání, aby zákazník dlouze nehledal ve složitém menu. Další je rychlá vyhledatelnost produktu, který zákazník hledá. A jednoduchý design říkající hned na první pohled co si u vás zákazník může koupit a za jakou cenu a hlavně jestli je zboží skladem.

Takový design může stát desítky tisíc a nechat si vytvořit vlastní zcela originální může stát i stovky tisíc korun. A proto je dobrá volba zakoupit nějakou tu šablonu.

Na trhu se šablonami pro woocommerce e na výběr miliony krásných obchodů ze kterých si můžete jednoduše vybrat. Vydavatelé těchto šablon, nebo řekněme střev pro vaše webové stránky tyto šablony pravidelně aktualizují a nabízí určité funkce, které mají už šablony v sobě zabudovány.

Tak není složité nějakou tu pěknou šablonu vybrat. Doporučuji se podívat na ThemeForest, který je velice oblíbený a má příznivé ceny v rozmezí 400 až 3000 Kč za funkční šablonu, kterou si můžete upravit dle svých představ bez znalosti programování.

Nemusíte tak do začátku platit drahý design od profesionálních firem, který vás bude stát desetitisíce. Takový luxus si můžete dovolit, až se váš obchod trochu rozjede a budete potřebovat zaměstnance, nebo externí firmy na online marketing, design a další.

 

  1. Náklady na rozšíření

 

Woocommerce má jednu obrovskou výhodu a to jsou pluginy a rozšíření, které je mnohdy zcela zdarma.

Pokud budete svůj obchod rozšiřovat například o EET nebo online Faktury či další věci, nebude vás to stát více jak jednorázových 800 Kč za rozšíření a budete mít klid do budoucna.

Navíc platforma, na které woocommerce funguje je WordPress, který nabízí stovky tisíc pluginů zdarma a to v stovkách kategorii. Například zabezpečení stránek, seo optimalizace, šablony a mnoho dalšího.

Samozřejmě vydavatelé těchto rozšíření nabízejí u svých pluginů i tzv. PRO verze za které nějakou tu korunu zaplatíte, ale jsou to celkem směšné sumy oproti zaplacení programátora, který by vám takové rozšíření naprogramoval.

Doporučuji hned na začátku pluginy

  • All in one SEO
  • Hide my WP
  • WordFence
  • StockManager
  • Google Analytics
  • Loco translator

Foto: Fotka od talha khalil z Pixabay

About Redakce Magazínu Twitto

Redakce Magazínu Twitto
Jsme malý magazín pro každého kdo si rád čte o běžných věcech. Většina článků jsou naše osobní zkušenosti, zážitky a myšlenky. Chcete-li se zapojit a napsat si také nějaké článek, rádi vám ho u nás zveřejníme. Jsme politicky nestranní, nezaujatí a nechceme probírát ožehavá témata, ale publikovat články, které budou hezké, příjemné a udělají radost a třeba někoho inspirují ať už k cestování, vaření nebo v módě či sportu. Přejeme vám hezký pobyt na našich stránkách. Redakce magazínu twitto.cz

Také by vás mohlo zajímat

Jak založit a spustit vlastní blog ve WordPressu

Jak založit a spustit vlastní blog ve WordPressu Chcete nastartovat svůj blog, kde byste sdíleli …

úspěšně jste se zaregistrovali do newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Souhlas se zpracováním osobních údajů GDPR