Booking.com
domů / Vztahy a láska / Influenceři platí dvojnásobek!!
join.booking.com

Influenceři platí dvojnásobek!!

Influenceři platí dvojnásobek!!

Mnoho lidí si pod pojmem stát se influencerem představí popularitu, obdiv, snad vydělané peníze, služby a zboží zdarma. To je asi představa většiny mladých, kteří se chtějí tzv. influencery stát. Dle anglického překladu je Influencer vlastně někdo, kdo by měl mít vliv a možnost tím pádem ovlivňovat názory lidí a třeba i to co si půjdete koupit, kam pojedete na dovolenou či jaký si vyberete hotel.

V dnešní době mají tito lidé, kteří se chtějí tzv. influencerem stát možnost pracovat se sociálními sítěmi jako je Facebook, Instagram nebo natáčet videa na Youtube. Snaží se vytvořit co nejzajímavější obsah, který zaujme mnoho lidí, a sbírají lajky, uživatele, které je budou sledovat a komentáře.

Pokud dosáhnout nějakého počtu sledujících a lajků, tak dostanou dojem, že jsou natolik známý a populární, že dokážou ovlivnit své sledovatele, aby si koupily zboží či služby, které propagují či je recenzují.

Mnohdy pak začnou navštěvovat firmy, obchody, restaurace, hotely a další aby se snažili od nich získat výhody díky tomu, že se u nich třeba v restauraci vyfotí s jídlem a napíšou nějaké heštegy a přidají odkaz na danou restauraci. Výhody spočívají v tom, že chtějí jídlo zdarma, nebo dokonce finanční spolupráci.

Dle informací na internetu, ale například v Los Angeles narazili. Tamní populární zmrzlinový stánek CVT Soft Serve byl již těmito nájezdy tzv. influencerů a jejich požadavky natolik otráven, že zveřejnil fotografii, kde je napsáno: „ u nás influenceři  platí dvojnásobek“. Stal se tak doslova ze dne na den extrémně populárním.

„Rozhodli jsme se to učinit oficiální. Vážně nás nezajímá, že jste tzv. influenceři nebo kolik máte followerů. Nikdy nedostanete zmrzlinu zadarmo za post na internetu. Je to zmrzlina za 4 dolary. Pro vás teď za 8. #InfluenceřiJsouOdporní“ napsal na Instagram.

Podobný postoj zaujal i jeden asijský hoteliér, který provozuje pětihvězdičkové hotely a čelí neustále nájezdu influencerů a denně mu přichází desítky emailů od těchto lidí, že za pobyt a stravu zdarma si na svůj instagramový profil nafotí fotky a uvedou odkaz na jeho hotel a tím ho budou propagovat. Majitel hotelu se veřejně vyjádřil, že žádnému influencerovi nebude poskytovat služby zdarma a vyzývá ostatní hoteliéry, aby tak učinili také.

Samozřejmě do určité míry mají někteří tito influenceři vliv na to,co si někteří lidí kupují či jaké služby využívají. Ale je otázkou, kterou skupinu vlastně ovlivňují.  Jsou to hlavně mladí lidé, teenageři, děti, kteří se dají snadno ovlivnit a případně ti, co hledají recenze na hotel, restauraci či obchod, kde si chtějí něco koupit.

Ale jak moc je tato případná recenze od influencera relevantní není jisté. Představte si, že budete hledat informace o hotelu, kam chcete jet na dovolenou, tak si myslím nebude rozhodně hledat na instagramu, ale podíváte se na ověřené zdroje.

Proto mě to nutí k zamyšlení, jestli vůbec takové tzv. influencery potřebujeme a nedej bože jim budeme platit za propagaci našich služeb či produktů. Samozřejmě z mého pohledu je například instagram celkem povedený nápad, kde lidé mohou sdílet fotky se svými přáteli a navzájem si je hodnotit.

Ale na druhou stranu mě to nutí k zamyšlení, jestli není taková sociální sít spíše jen místo, kde se lidé chtějí zviditelnit a nechat se hodnotit cizími lidmi. Když zapomeneme na influencery, kteří chtějí hlavně věci a služby zdarma a případně na instagramu vydělat peníze, podívejme se, co tento projekt může způsobovat.

Mladé dívky se dívají na většinou upravené fotky dokonalých žen s ideální postavou, které si žijí „luxusní život“, nepracují a jen cestují, fotí se a užívají si života. Taková mladá dívka se bude snažit vypadat stejně dokonale a může se z ní stát anorektička, může ve snaze žít podobný život jako vidí na sociální síti narazit na špatné lidi, kteří jí zatáhnout pod slibem snadno vydělaných velkých peněz do problémů třeba s drogami, viz. Tereza H. v Pákistánu. Navíc když taková dokonalá influencenrka zveřejní reklamu na nějaký drahý produkt, tak se mladá dívenka snaží si ho za každou cenu pořídit také. A to je možná právě ten vliv, který influenceři mají. A proto si říkám, jestli je to správná cesta, kterou se chceme jako lidstvo dále ubírat.

Samozřejmě se jedná o můj osobní názor a postoj vůči těmto sociálním sítím a chtěla jsem se s ním s vámi podělit. Třeba máte stejný názor jako já a případně tak dám začínajícím podnikatelům podnět k zamyšlení, jestli je třeba využívat služeb influencerů.

About Redakce Magazínu Twitto

Redakce Magazínu Twitto
Jsme malý magazín pro každého kdo si rád čte o běžných věcech. Většina článků jsou naše osobní zkušenosti, zážitky a myšlenky. Chcete-li se zapojit a napsat si také nějaké článek, rádi vám ho u nás zveřejníme. Jsme politicky nestranní, nezaujatí a nechceme probírát ožehavá témata, ale publikovat články, které budou hezké, příjemné a udělají radost a třeba někoho inspirují ať už k cestování, vaření nebo v módě či sportu. Přejeme vám hezký pobyt na našich stránkách. Redakce magazínu twitto.cz

Také by vás mohlo zajímat

Staňte se bohyní sexu! Partner vás bude zbožňovat

Staňte se bohyní sexu! Partner vás bude zbožňovat Staňte se sexuální bohyní pro vašeho partnera …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

úspěšně jste se zaregistrovali do newsletter

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Souhlas se zpracováním osobních údajů GDPR